Tot a punt per a la 12a Festa-Torneig Joan Petit-Nens amb càncer
La Seu promourà l’esport i la solidaritat el pròxim 26 de maig Aquest dimecres s'ha fet a Barcelona la presentació oficial de la jornada, que mobilitzarà gairebé 1500 persones
Barcelona ha acollit aquest dimecres la presentació oficial de la 12a Festa-Torneig Joan Petit Nens amb càncer, que tindrà lloc a la Seu d'Urgell el proper 26 de maig. Més de 400 nens i nenes de 3 a 6 anys participaran en la jornada solidària, vinculada a l'hoquei patins.
L'acte, presidit pel secretari general de l'Esport, Ivan Tubau, s’ha dut a terme al Museu i Centre d’Estudis de l’Esport Doctor Melcior Colet. També hi han assistsit l'alcalde de la Seu, Albert Batalla; el president de la Fundació Amics Joan Petit, Joan Torner, i el president del Club Hoquei Cadí, Joan Garreta.
La Festa Joan Petit 2012 l'organitza el Club Hoquei Cadí de la capital alturgellenca, juntament amb la Fundació Amics Joan Petit-Nens amb Càncer. Compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell, l'Associació Espanyola Contra el Càncer de l'Alt Urgell i entitats i associacions de la capital alturgellenca.
L’objectiu de la celebració és "involucrar a tota la ciutadania per tal que la gent parli i faci seva la lluita contra el càncer, més concretament en la seva vessant infantil". L'esperit de la diada és l'homenatge que tots els participants fan a aquells nens i nenes que lluiten, com ho va fer en Joan Petit, contra la malaltia.
El secretari general de l’Esport ha subratllat el càracter “emotiu i solidari” de la Festa, que ha qualificat com “un referent en la celebració d’actes que sensibilitzen la població al voltant de problemàtiques que afecten sectors de la nostra societat”. I ha afegit: ”La Fundació Amics Joan Petit Nens amb Càncer ha sabut teixir les complicitats necessàries perquè cada any centenars de joves jugadors aportin, mitjançant l’esport, el seu gra de sorra".
Ivan Tibau també ha agraït a implicació de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell i la resta d’entitats i empreses que fan possible aquest esdeveniment. "Aquesta iniciativa solidària és un exemple dels projectes que ajuden a vertebrar una societat moderna, integradora i socialment justa gràcies a l’esport”, ha asseverat.
Per la seva banda, Joan Torner s'ha felicitat per la implicació dels municipis i entitats que al llarg d’aquests anys han col·laborat en la jornada. Finalment, l'alcalde urgellenc, Albert Batalla, ha destacat el “valor solidari” de la proposta solidària, que és “un regal, més que un repte” per a la Seu d’Urgell.
La jornada tindrà com a escenari el poliesportiu de la Seu d'Urgell. Allà, els joves que s'inicien en l'esport de l'hoquei patins, provinents de més de trenta clubs d'arreu de Catalunya, de l'Estat espanyol i del Principat d'Andorra, gaudiran d’una jornada festiva. Es preveu la presència a la capital urgellenca d’unes 1.500 persones entre familiars, entrenadors, delegats i voluntaris.
La Fundació Amics Joan Petit Nens amb Càncer és una entitat que treballa per a la conscienciació social envers el càncer, especialment el càncer infantil (el conegut com a càncer del desenvolupament). També duu a terme diferents activitats solidàries per aconseguir donacions destinades a la projectes d’investigació i atorga ajuts a les famílies que ho necessiten.
Al final de la presentació, ha tingut lloc l’acte simbòlic de traspàs de la cullera entre el regidor d’Esports de l’Ajuntament de Sant Cugat, Xavier Tizón -en representació de l’últim municipi que ha acollit la festa-, i l’alcalde de la Seu, Albert Batalla, a qui, d’altra banda, Joan Torner ha imposat el pin commemoratiu de l’esdeveniment. També ha destacat la presència d’Antoni Garcia, gerent de la Fundació Josep Carreras, ja que enguany la Festa farà atenció especial a la leucèmia.
