Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Tot a punt per començar a retirar les roques de l'esllavissada de Castell de Mur

Tot a punt per començar a retirar les roques de l'esllavissada de Castell de Mur

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, afirma que a finals de juny es podrà transitar per aquesta via que porta al municipi de Sant Esteve de la Sarga
Treballadors col·locant malles per estabilitzar la cinglera de l'esllavissada del Castell de Mur (30.05.2018) (Foto: ACN)
30/05/2018 17:20

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha confirmat aquest dimecres que ja està tot a punt perquè la setmana vinent comencin les tasques de retirada de roques de l'esllavissada de Castell de Mur a la carretera LV-9124. Segons informa l'ACN, a la zona s'hi traslladaran màquines de gran tonatge per esmicolar les pedres i traslladar-les.

Les obres es podran dur a terme gràcies a la feina prèvia per estabilitzar la cinglera i la col·locació de malles. Es tracta de treballs en alçada i verticals que s'han fet amb celeritat però amb la màxima seguretat possible.

El president provincial ha anunciat que a finals de juny ja es podrà tornar a circular per aquesta via que condueix al municipi de Sant Esteve de la Sarga i al Congost de Mont-Rebei. La inversió de l'ens provincial serà de prop de 450.000 euros.

Camí alternatiu en mal estat

El camí que es va habilitar perquè hi poguessin circular els veïns del municipi de Sant Esteve de la Sarga, que surt des del nucli de Cellers i arriba a Moror, és la via ''provisional'' mentre no es reobri la carretera, tot i que Reñé ha reconegut que es troba "en mal estat'' a causa de la pluja.

Poder utilitzar aquesta alternativa viària escurça el temps de trajecte dels veïns per anar a Tremp en més d'una hora. Mentre no es reobri la carretera LV-9124 la sortida que hi ha és pel Pont de Montanyana, amb més d'una hora i mitja de viatge.

Reobertura amb garanties

La prioritat de les administracions és tornar a poder utilitzar la carretera amb seguretat i, posteriorment, realitzar tasques mediambientals per reduir l'impacte que el trencament de la cinglera ha deixat en la muntanya. El tècnics busquen possibles emplaçaments per al material arrossegat sense transports excessius a abocador. El vessant de sota de la carretera està previst que es repobli amb terres vegetals i plantacions amb espècies autòctones, per aconseguir la més rapida integració de la intervenció.

Els tècnics van quantificar l'esllavissada en unes 50.000 tones de material arrossegat. Uns 5.000 camions de runa hauran de retirar les pedres.

Mostrar formulari de contacte