Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Tremp, Sort i Vielha estaran connectades a la fibra òptica en un termini de dos anys

Tremp, Sort i Vielha estaran connectades a la fibra òptica en un termini de dos anys

El 85% dels edificis del Govern al Pallars Jussà i el 70% dels del Pallars Sobirà ja estan connectats. La Generalitat estudia l'ús de connexions via satèl·lit per estendre la cobertura de 3G i 4G

Reunió de Jordi Puigneró amb l'alcalde de Tremp, Joan Ubach (Foto: ACN)
Reunió de Jordi Puigneró amb l'alcalde de Tremp, Joan Ubach (Foto: ACN)
26/01/2017 20:01

El secretari de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital de la Generalitat, Jordi Puigneró, ha explicat a Tremp que en els pròxims 2 anys estaran connectades amb fibra òptica les capitals de comarca de Tremp, Sort i Vielha. Puigneró ha recordat que el compromís del Govern és arribar a totes les capitals de comarca abans del 2020.

Actualment, Tremp i la Pobla de Segur ja estan connectades i el Pallars Sobirà amb l'Alt Urgell també. La Generalitat calcula que actualment el 85% dels edificis públics que té al Pallars Jussà ja disposen de connexió de fibra òptica. L'objectiu és completar aquest desplegament a la comarca aquest proper 2017. Pel que fa al Pallars Sobirà el desplegament es troba en el 70% i del total de 21 en quedarà solament 1 per connectar aquest 2017.

Puigneró ha dit a l'ACN que un cop desplegada la fibra òptica a les capitals de comarca es pot estudiar fer ramificacions cap a les valls laterals. El secretari de Telecomunicacions, ha recordat, de visita als Pallars, l'entrada en funcionament recentment d'una torre de telecomunicacions a Sarroca de Bellera i a Rialp.

Pel que fa als nuclis petits que encara no disposen de servei d'Internet o cobertura de telefonia mòbil, el secretari de Telecomunicacions, ha animat als municipis a buscar solucions personalitzades. Algunes de les solucions passen per connexions via satèl·lit o que les operadores implementin la cobertura 3G o 4G en aquests punts.

Joan Ubach, alcalde de Tremp, ha dit que el desplegament de la fibra òptica és una gran oportunitat pel municipi i les empreses que hi operen. Constante Aranda, president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, s'ha mostrat disposat a redactar un estudi per veure les possibilitats d'implementar la fibra a la resta de la comarca.

Mostrar formulari de contacte