Trobada d'empreses i oficines de turisme adherides al Camí dels Bons Homes
La ruta tranfronterera, que compta amb 'El Camí de l'Últim Càtar' a l'Alt Urgell, amplia les seves actuacions de promoció
La setmana passada es va realitzar la Trobada de primavera d’empreses i Oficines de Turisme adherides al Camí dels Bons Homes, al Monestir de Sant Llorenç de Guardiola. La jornada participativa va comptar amb l'assistència d'uns 35 establiments i va incloure una xerrada de l'historiador urgellenc Carles Gascón sobre el món càtar i la seva relació amb el recorregut. Cal recordar que aquesta ruta inclou l'Alt Urgell, amb un tram anomenat 'El camí de l'Últim Càtar'.
La reunió es va aprofitar per plantejar els reptes i la visió a curt i mitjà del Camí dels Bons Homes, que vol augmentar el número de visitants, aconseguir més consumidors i incrementar la presència de la marca al territori. Les accions consistiran a reforçar el tres diferencials del Camí dels Bons Homes (explicar millor qui eren els càtars, aconseguir generar empatia cap als bons homes i potenciar la “mística” del Camí). També es vol potenciar els elements comunicatius i la implicació de les empreses adherides, a més de desmarcar-se amb un codi de comunicació propi i un missatge que potenciï aspectes emocionals de la proposta.
Un Networking empresarial va servir als assistents perquè es plantegessin moltes propostes de millora en àmbits com el de la comunicació, les infraestructures i la comercialització de productes turístics. La majoria d'iniciatives es van exposar de manera col·laborativa, per tal que cada establiment pugui aportar el seu granet de sorra en la millora global de l’oferta de la ruta.
Dinamisme de primavera i preparació de l’estiu al Camí dels Bons Homes
Aquesta primavera s’està caracteritzant per l’activitat i dinamisme al Camí dels Bons Homes. En l’àmbit de la promoció, la proposta s'ha presentat a fires adreçades a la promoció del mercat de proximitat, com Barcelona i rodalies. Una d’elles ha estat la B-Travel (Saló de Turisme de Barcelona) i el Mercat d’Escapades, un aparador per vendre diverses experiències de turisme de natura, cultura, gastronomia que es poden fer al Camí dels Bons Homes i a les comarques per on transcorre. Així mateix, s'ha dut a terme una promoció amb mitjans i agències de viatges de Singapur, que han vingut per conèixer el territori amb el reclam dels Parcs Naturals de la ruta i per inspirar-se per comercialitzar nous productes a Europa i oferir-los al clients d’Àsia.
Nou marxandatge
Amb la intenció de generar emocions, aquesta primavera s'ha presentat el nou marxandatge del Camí dels Bons Homes, en què destaquen articles amb un to simpàtic que busca la complicitat amb els bons homes. Es poden trobar samarretes, dessuadores, tasses, imants i llibretes amb la frase “ Malgrat tot sóc un bon home/bona dona”, que es poden adquirir a la Central de Reserves del Berguedà.
Per augmentar la visibilitat o presència del Camí dels Bons Homes al territori, també s'ha col·locat plafons urbans interpretatius a la part del Camí de l’últim càtar, amb els que s’explica la ruta i la relació dels bons homes amb els pobles. A més a més, s'ha creat noves plaques per als establiments adherits. Les tenen un total de 17 allotjaments, dos dels quals són nous al projecte: el Càmping Repòs del Pedraforca i l’Hotel eqüestre Masia Torre del Manresà.
Un altra qüestió interessant és que des del Camí dels Bons Homes s’ha col·laborat amb diversos projectes intercomarcals, com és la Taula de Camins de la Cerdanya, La Cursa del Miner i l’organització del Cerdanya Happy Walking, un festival que tindrà lloc a la Cerdanya del 9 al 12 de juny, que combina rutes de senderisme, gastronomia i cultura. Així mateix, s’està preparant el Festival Càtar impulsat pel Consell Regulador que implica en la seva programació a 4 comarques i més de 15 municipis de la ruta i que cobrirà durant tot l’estiu l’oferta cultural al Camí dels Bons Homes