Els Mossos d'Esquadra han comunicat la detenció d’un home de 31 anys per tràfic de droga a Vielha e Mijaran. Els fets s’han produït aquest divendres en un control a la carretera N-230. Se l’acusa d'un delicte contra la salut pública.
L'arrest va tenir lloc en el marc d'un control policial planificat que s'havia muntat de matinada a la capital aranesa. En detectar la presència d’agents, el conductor -que circulava en direcció França- va fer una maniobra evasiva per evitar la policia. Concretament, a uns 200 metres de la zona de control, el presumpte traficant va fer un canvi de sentit al bell mig de la carretera, va apagar els llums i va començar a circular sense llums, fugint a gran velocitat en sentit sud, cap al nucli urbà de Vielha. Immediatament, els agents van seguir el vehicle del fugitiu i van comprovar que s'aturava en una via paral·lela a l'N-230.
Tot seguit, el conductor va abandonar el cotxe i va fugir corrents, sense fer cas a les indicacions policials d'aturar-se. Durant el seguiment a peu els mossos van veure que el fugitiu llençava una bossa. Finalment, van aconseguir aturar-lo, tot i que va oposar força resistència, i el van detenir. Paral·lelament, els agents van recuperar la bossa que havia llançat durant la persecució i van comprovar que a dins hi havia 1,18 quilos de cocaïna i 10,60 quilos d'haixix.
Per tot plegat, al detingut també se l'acusa d'un delicte de desobediència als agents de l'autoritat. A més a més, es va comprovar que conduïa sense permís, perquè no el tenia en vigor pel fet d'haver perdut tots els punts. El el presumpte delinqüent ja ha passat a disposició del jutjat d'instrucció de guàrdia de Vielha.