Un detingut i més de 860 plantes de marihuana comissades al Pla de Sant Tirs
Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest dijous al Pla de Sant Tirs un home, de 40 anys, com a presumpte autor d'un delicte contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric. Els agents el van enxampar sortint d'una macroplantació de marihuana, formada per més de 850 plantes, habilitada a l'interior d'un edifici d'aquesta població, al terme municipal de Ribera d'Urgellet. L'arrestat passarà aquest cap de setmana a disposició del Jutjat d'Instrucció de Guàrdia de la Seu d'Urgell
La intervenció és el resultat de dues investigacions obertes ara fa pocs dies, després que la policia va tenir indicis de l'existència d'una plantació de marihuana al Pla de Sant Tirs. Pels volts de les cinc de la tarda de dijous, una patrulla de la Unitat d'Investigació de la comissaria de la Seu d'Urgell va fer comprovacions al lloc i va constatar que de l'immoble en sortia una forta olor a marihuana. A més a més, s’hi sentien molts ventiladors funcionant de manera ininterrompuda. Quan els Mossos estaven fent les comprovacions, un home va sortir corrents del lloc amb la intenció de fugir i va intentar saltar un mur. Tanmateix, quan saltava va caure malament i va patir lesions en una cama, motiu pel qual va ser traslladat al Sant Hospital de la Seu d'Urgell. Després de fer-li les cures adients sota vigilància policial, va quedar arrestat.
Aquest divendres els investigadors han efectuat una entrada i perquisició a l’edifici i han localitzat 864 plantes de marihuana en diferents estadis de creixement. També han comprovat que la instal·lació elèctrica estava connectada de manera fraudulenta a la xarxa de distribució de llum. Segons han explicat alguns veïns, el lloc on s'ha intervingut és un restaurant situat a l'entrada nord del Pla de Sant Tirs, al peu de la carretera C-14, que temps enrere havia tancat però que darrerament l'home ara detingut l'havia arrendat. També han indicat que actualment el local tenia poc moviment de clients, presumiblement perquè en realitat la seva activitat principal no era la de restauració, tal com ha constatat ara la policia.
Presentada la desarticulació de dos grans entramats criminals instal·lats al Pirineu
Aquesta nova intervenció d'una macroplantació de marihuana, a l'Alt Urgell, arriba la mateixa setmana que els Mossos han anunciat el desmantellament de dos grans entramats criminals especialitzats en el cultiu i distribució d'aquesta droga des del Pirineu. En una operació que ha durat més d'un any, els investigadors han detingut 21 persones, 18 d'elles enguany, relacionades amb diverses plantacions a l’aire lliure de grans dimensions a l'Alt Urgell, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, la Noguera i Osona.
En total s'han destruït 27.000 plantes que suposarien 8,1 tones de droga, amb un valor al mercat il·lícit estimat en 16 milions d’euros de venda a l’engròs (entre narcotraficants) i en 49 milions d'euros venuda al detall, atenent al preu de venda a Catalunya. Tot i això, aquest import hauria pogut doblar-se o triplicar-se als mercats il·lícits de països del nord i el centre d'Europa.