Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Un mur es desprèn en un edifici de la Ciutadella de Castellciutat

Un mur es desprèn en un edifici de la Ciutadella de Castellciutat

Els fets s'han produït a la construcció del recinte situada més a prop del Rastillo. L'Ajuntament ja ha conversat amb la direcció d'obra, amb la propietat i amb la Direcció General de Patrimoni per abordar la reconstrucció de la part que ha caigut i la protecció de la resta de l'estructura

10/08/2026 17:55

Un mur de grans dimensions ha cedit aquesta darrera setmana en un edifici del recinte de la Ciutadella de Castellciutat. Els veïns van advertir d'aquest fet aquest divendres passat, després de constatar poques hores abans aquest despreniment.

L'incident s'ha produït a la construcció que és més a prop de la zona del Rastillo, just a damunt del carrer de la Costa la Ciutadella. Tal com es pot veure des de l'aparcament d'aquella zona, i també a través de les imatges que se n'ha difós, ha desaparegut un tros de mur d'uns deu metres de llarg i quatre d'alt, en una façana que té una llargada d'uns vint-i-cinc metres. Els fets s'han produït en el marc de les actuals obres d'enderroc dels edificis en desús, i sense valor patrimonial, que hi havia en aquest recinte, de cara als nous projectes constructius que hi vol impulsar l'empresa CEVASA, actual propietària de la finca. 

L'alcalde de la Seu d'Urgell, Joan Barrera, ha explicat a RàdioSeu que tan bon punt van tenir coneixement de la caiguda, aquest divendres passat, es van posar en contacte amb l'actual direcció d'enderroc i d'obra de la Ciutadella, formada per professionals del municipi, i també van conversar tant amb CEVASA com amb la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Generalitat, en la qual hi ha un tècnic urgellenc. I és que l'edifici que s'ha vist afectat pel despreniment, a diferència d'altres estructures que s'han enderrocat, sí que està considerat com a element patrimonial. A partir d'aquí, Barrera ja ha avançat que "es farà el que s'hagi de fer" i que de moment la prioritat és "consolidar la resta de la muralla, perquè deixi de caure".

Pel que fa a les actuacions posteriors, el també responsable de les regidories de Cultura i de Castellciutat ja ha avançat que s'abordarà la "reconstrucció" del tros de mur que ha caigut, perquè en aquest punt "ja està tot previst i parlat", tot seguint el criteri que marqui la Direcció de Patrimoni. Sobre aquest fet, Joan Barrera ha avançat que de vegades aquests tràmits amb aquest òrgan de la Generalitat no són del tot ràpids i que caldrà esperar que diguin a la constructora "què s'ha de fer i com s'ha de fer", perquè aquest mur concret té la qualificació de "Bé Cultural d'Interès Nacional". Més enllà d'aquestes previsions, el batlle urgellenc ha "lamentat" que hagin passat aquests fets en el marc de les actuals obres, i conclou que ara el que toca és "posar-hi remei". 

Un accident d'un vehicle causa danys al pont de la Palanca

Encara pel que fa a successos relacionats amb l'espai públic, aquest diumenge una tanca de seguretat del pont de la Palanca ha aparegut abonyegada i amb danys materials considerables. Concretament, ha estat abatuda una barra de separació entre la calçada i el pas de vianants, al costat esquerre del pont sortint de la Seu. Per això, de moment els Bombers han acordonat aquell indret amb cinta.

Sobre aquest altre fet, Joan Barrera ha explicat que la recerca que s'ha obert apunta que l'impacte ha estat causat per un vehicle que ha patit un accident en aquell punt, sense conseqüències greus. Barrera ja ha avançat que la reparació es pagarà mitjançant l'assegurança del propietari de l'automòbil sinistrat.

  • L'edifici de la Ciutadella més pròxim al Rastillo, amb un espai buit pel despreniment d'un tros de mur aquesta setmana passada (Foto: RàdioSeu)
    L'edifici de la Ciutadella més pròxim al Rastillo, amb un espai buit pel despreniment d'un tros de mur aquesta setmana passada (Foto: RàdioSeu)
  • Danys al pont de la Palanca, a la Seu d'Urgell, per un accident lleu de trànsit (Foto: cedida)
    Danys al pont de la Palanca, a la Seu d'Urgell, per un accident lleu de trànsit (Foto: cedida)

Mostrar formulari de contacte