Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Una conferència de l'escriptor Joan Francesc Mira clourà la Universitat d'Estiu de la UdL

Una conferència de l'escriptor Joan Francesc Mira clourà la Universitat d'Estiu de la UdL

La xerrada, dijous a la nit, versarà sobre la llengua com a producte singular i específic d’una gent o d’un poble L'autor valencià també és sociòleg, traductor i professor de grec i ha guanyat diferents premis per les seves novel•les i contes

Joan Francesc Mira
Joan Francesc Mira
22/07/2013 13:45

Una xerrada sobre 'L’espai de la llengua escrita', a càrrec de l’escriptor i antropòleg Joan Francesc Mira, clourà aquest dijous, 25 de juliol, a les 22 hores a la sala de la Immaculada de la Seu d’Urgell, la Universitat d’Estiu de la Universitat de Lleida.

La conferencia versarà sobre la llengua, com a producte singular i específic d’una gent o d’un “poble”. Per a l'autor valencià, que també és sociòleg, traductor i professor de grec, la llengua és idioma i usar la llengua com a vehicle és alhora servir-se d’aquella cosa que indissolublement va lligada no a les capacitats expressives de la humanitat en general, sinó d’una part molt concreta, la que és considerada com a pròpia, com a producte de la seva experiència cultural al llarg d’un temps.

Mira entén la llengua com "una qüestió d’identificació o identitat, paraules que alguns desacrediten molt interessadament, però que continuen tenint un valor insubstituïble".

Nascut a València, Mira ha ocupat diversos càrrecs de responsabilitat en nombroses institucions culturals i col•labora habitualment en diversos diaris. Autor de novel•les i reculls de contes, ha rebut els premis Joan Creixells, el de la Crítica dels Escriptors Valencians, el premi Nacional de la Crítica de la literatura Catalana i el Sant Jordi, entre altres.
 

Mostrar formulari de contacte