Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Una quarantera de touroperadors visiten l'Alt Urgell, el Solsonès i el Pallars

Una quarantera de touroperadors visiten l'Alt Urgell, el Solsonès i el Pallars

Els convidats coneixeran un tram del Gran Tour Catalunya i l'oferta esportiva de l'Alt Pirineu i el Prepirineu. El viatge de familiarització s'emmarca en la celebració d'una cimera comercial, amb la presència de dotze mercats emissors de proximitat
Reunions entre touroperadors i agents turístics catalans a la cimera Buy Catalunya, a Cambrils (ACT)
28/09/2021 18:05

Una quarantena d'operadors turístics, procedents de 12 mercats internacionals de proximitat, recorren entre aquest dimarts i dijous diversos indrets de l'Alt Urgell, el Solsonès, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà, dividits en 4 grups, per conèixer in situ alguns trams del Gran Tour de Catalunya, juntament amb l’oferta de turisme esportiu de la zona.

El "viatge de familiarització" l'organitza el Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, mitjançant l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i de les respectives oficines comarcals i municipals de turisme. L'estada, alhora, s'emmarca en la celebració del Buy Catalunya, una gran trobada comercial per promocionar Catalunya com a destí turístic i que s'ha celebrat fins aquest dimarts a Cambrils (Tarragonès). En aquesta cimera, 76 operadors turístics s’han reunit amb 123 empreses i entitats del sector turístic català, per conèixer la seva oferta i posteriorment comercialitzar-la en els seus països. En total s’han produït més de 1.200 entrevistes.

En aquesta estada de tres dies a l'Alt Pirineu i el Prepirineu, la visita a l'Alt Urgell inclourà la descoberta de la Seu, un tast de formatges, activitats d'aigües braves al Ràfting Parc, parapent a Organyà, senderisme i barranquisme. Al Pallars Jussà, hi faran una sortida bicicleta elèctrica pels voltants de Castell de Mur i una activitat de senderisme; i al Pallars Sobirà, hi provaran el ràfting pel riu Noguera Pallaresa. Al Solsonès, la visita se centra en el patrimoni de Solsona.

Els 76 operadors turístics participants en aquesta edició del Buy Catalunya provenen d'Alemanya, Bèlgica, Espanya, Finlàndia, França, Itàlia, Irlanda, els Països Baixos, Polònia, el Regne Unit, la República Txeca i Suècia. L'ACT organitza aquesta trobada cada dos anys. La d'enguany correspon a la que s'havia de celebrar l'any passat però que es va ajornar per la pandèmia. Segons el director de l’ACT, Narcís Ferrer, “enguany té més sentit que mai tornar a impulsar aquesta trobada, després d'un un any i mig dolent i crític" i assegura que estan "preparats per remuntar", perquè "les expectatives són molt altes de cara al 2022" i Catalunya "és una destinació madura que té segments molt ben treballats, com ara l’actiu, natura, cultura, el gastronomia, esport o turisme familiar".

Ferrer creu que Catalunya està preparada per tornar a ser una destinació líder. I per aconseguir-ho, considera molt important aquesta acció promocional, perquè empreses del país puguin "comercialitzar el seu producte a centenars d’operadors sense necessitat de desplaçar-se ni de fer grans inversions que moltes d’elles no podrien assumir”.

Mostrar formulari de contacte