Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Una vuitantena de participants al Workshop Ocupacional de la Seu d'Urgell

Una vuitantena de participants al Workshop Ocupacional de la Seu d'Urgell

En aquesta nova edició hi han assistit 14 empreses del territori, la meitat de les quals són d'Andorra. L'esdeveniment posa en contacte persones que busquen feina amb companyies que tenen llocs de treball vacants

10/10/2019 12:55

Una vuitantena de persones han participat aquest dijous a la cinquena edició del Workshop Ocupacional de l'Alt Urgell, al Centre Empresarial i Tecnològic de l'Alt Pirineu (CETAP) de la Seu. Enguany han estat catorze les empreses que hi han pres part, de les quals la meitat són andorranes.

De fet, el Workshop ha comptat novament amb l'assistència de representants del Departament d'Immigració del Govern d'Andorra, que han explicat que la quota temporal de treballadors que preveuen obrir per a la temporada d'hivern és enguany de més de 4.000 persones. Rosa Maria Call, tècnica d'aquest departament, ha assegurat que actualment hi ha una molt bona col·laboració entre administracions i es mostra satisfeta de l'intercanvi laboral existent. Pel que fa a les quotes, Call nega que el procés actual sigui complex i assegura que, en el cas dels fronterers, el principal requisit és que tramitin la targeta que els acredita amb aquesta condició.

La representant del Govern andorrà ha detallat que ara mateix bona part dels perfils demanats per a la temporada d'hivern segueixen oberts i que hi ha demanda especialment en l'hostaleria i el comerç, de manera particular en feines com ara cambrer o dependent. La majoria de permisos són de l'1 de novembre al 30 d'abril. Call hi ha afegit que actualment la taxa d'atur al Principat es manté baixa.

L'alcalde de la Seu d'Urgell, Jordi Fàbrega, ha destacat que el Workshop parteix d'una base "molt senzilla: posar en contacte persones que busquen feina i empreses del territori que tenen llocs de treball per cobrir". La complexitat, hi afegeix, és a l'hora de posar en contacte ambdues parts i que aquestes es posin d'acord pel que fa al perfil laboral del demandant o bé a les condicions laborals i salarials que ofereixen les empreses.

Fàbrega considera que l'experiència de les anteriors edicions ha estat "molt positiva" i espera que aquest nou Workshop també serveixi per concretar nous contractes de feina. Alhora, l'alcalde urgellenc considera que la Seu i l'Alt Urgell han de seguir aprofitant les sinergies existents amb Andorra en l'àmbit econòmic i laboral. Ara per ara, un de cada cinc empleats que viuen a la Seu d'Urgell i la rodalia, incloent-hi els autònoms, es desplacen cada dia a Andorra per motius laborals, atès que la xifra de treballadors fronterers ronda les 1.600 persones.

210 entrevistes

El Workshop Ocupacional ha permès un total de 210 entrevistes. Les empreses participants d'Andorra han estat Caldea, Viladomat, Pyrénées, Perfumeria Júlia, Adecco, Temporal Quality i TAG SYSTEMS. De l'Alt Urgell hi han pres part Aduanas Gallart, Aduanas Fornesa, Portal Música Management, Taurus, Mercadona i Tallers Ribalaiga; i 1 del Pallars Sobirà, la Casa Rural Peret de Peretó.

Les empreses cercaven diversos perfils professionals del món l’hostaleria i wellness, comerç i vendes, recepcionistes, manteniment, administratius, enginyers, community manager, màrqueting, tècnics de llum i so i informàtica, entre d’altres.  

Còrners informatius

Paral·lelament s’ha comptat novament amb la presència de diversos còrners informatius relacionats amb el món laboral on s’hi han fet 75 contactes. El Servei d’Immigració del Govern d’Andorra ha atès a 40 persones que s’han informat sobre les autoritzacions i tràmits que calen per treballar al Principat; el Projecte Odisseu  ha informat d'un programa que afavoreix el retorn i la inserció laboral de joves al món rural, que ha atès 15 persones; i l’Oficina Jove de l’Alt Urgell ha informat a 20 persones sobre diferents programes i iniciatives relacionades amb el món laboral.

Benvinguda institucional

El Workshop ocupacional s’ha iniciat amb un acte de benvinguda institucional que ha anat a càrrec de l'alcalde de la Seu d'Urgell, Jordi Fàbrega; el president del Consell Comarcal de l'Alt Urgell, Miquel Sala; la tinent d’alcalde de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de la Seu, Mireia Font; la directora de l’Oficina del Servei d’Ocupació (SOC) de la Generalitat de Catalunya, Elisa Farré, i la tècnica del Servei d’Immigració d’Andorra, Rosa Ma Call. La benvinguda ha continuat amb la presentació, una per una, de les 14 empreses participants per donar a conèixer el sector econòmic que pertanyen, així com el perfil de professionals que cercaven.

  • Workshop Ocupacional al CETAP de la Seu
    Workshop Ocupacional al CETAP de la Seu
  • Presentació institucional del Workshop Ocupacional a la Seu
    Presentació institucional del Workshop Ocupacional a la Seu

Mostrar formulari de contacte