Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Unes obres a Llessui deixen al descobert les restes d'una necròpolis

Unes obres a Llessui deixen al descobert les restes d'una necròpolis

Una màquina excavadora ha fet aparèixer una desena de tombes

Necròpolis a Llessui
Necròpolis a Llessui
20/11/2014 18:22

Les obres d'urbanització d'un carrer de Llessui (Sort) han deixat al descobert restes d'una necròpolis. Les estructures funeràries, que consisteixen en una fossa excavada a terra i revestida de lloses, podrien datar del segle XI al XVI. De moment, els treballs s'han paralitzat, a l'espera que comenci una excavació arqueològica i es documenti i dati la troballa.

Les tombes, ubicades al carrer que transcorre entre l'església de Sant Julià i la de Sant Pere, es troben a 1,5 metres sota terra i en fila al talús. Aquest enterrament, el més habitual entre els segles XI i XVI, no acostuma a portar aixovar dins de la caixa, fet que dificultarà la seva datació.

Segons informa l'ACN, un cop iniciat l'estudi arqueològic es podran datar les restes i, si els experts ho recomanen, es decidirà quina part se'n conserva.

Mostrar formulari de contacte