Unió de Pagesos reclama que es garanteixi al món rural l’atenció bancària per a persones grans i amb mobilitat reduïda
El sindicat denuncia el greuge que pateixen els veïns de molts pobles, molts dels quals no tenen accés a caixers automàtics
Unió de Pagesos ha celebrat l’acord signat pel govern estatal i les entitats financeres per tal de garantir l’atenció personalitzada i els serveis bancaris a les persones grans que ho sol·licitin. Tanmateix, el sindicat reclama que s'atengui aquest col·lectiu també al món rural i no només a les ciutats.
L’acord pactat entre govern i entitats inclou ampliar els serveis de caixa amb atenció personalitzada per a gent gran des de les 9 del matí fins a les 2 del migdia. Així mateix, també es contempla que aquest col·lectiu i les persones que tinguin algun tipus de discapacitat tinguin prioritat en casos d'alta afluència de públic a les oficines. A més, els bancs i les caixes es comprometen a facilitar l'atenció telefònica preferent, sense cost addicional i a través d'un interlocutor personal per als clients de més edat.
En aquest sentit, el sindicat insta les diferents administracions a garantir que aquests serveis estiguin operatius tan aviat com sigui possible i, especialment, que arribin a tot el territori. Unió de Pagesos recorda que el món rural històricament no ha gaudit dels mateixos avantatges que els nuclis urbans pel que fa a recursos disponibles. "Una situació a la que s’hi afegeixen els problemes d’aïllament que viuen alguns municipis i que poden fer que moltes persones grans es trobin en una posició de vulnerabilitat", s'assegura en un comunicat.
De fet, afegeix el sindicat, "moltes localitats de casa nostra no han tingut mai ni una entitat bancària ni un caixer automàtic propis, fet que suposa un greuge per a les persones grans i altres veïns que hi resideixen" i que, subratlla Unió de Pagesos, "tenen dret a gaudir d’un servei bancari de qualitat, tal com el reben els residents a les ciutats". Per aquest motiu, i mentre no se solucionin els problemes d’accés actuals, el sindicat sol·licita mitjans de desplaçament personalitzats als usuaris amb dificultats de mobilitat, així com també als pobles que no disposin d’un transport públic adequat, "perquè puguin rebre l’atenció personalitzada de l’entitat bancària més propera".