Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / UP denuncia que els pressupostos d'Agricultura pel 2014 pateixen una davallada del 37,2 per cent

UP denuncia que els pressupostos d'Agricultura pel 2014 pateixen una davallada del 37,2 per cent

El sindicat agrari creu que les xifres contradiuen l'anunci del Departament de manteniment de la despesa El sector veu difícil que hi hagi prou aportació per a polítiques com ara el retorn dels joves o el suport a zones de muntanya

Vaques frisones de l'Alt Urgell
Vaques frisones de l'Alt Urgell
28/11/2013 09:51

Unió de Pagesos de Catalunya ha denunciat que el projecte de pressupost de la Generalitat de Catalunya per al 2014 preveu una disminució del 37,22% dels recursos del departament d’Agricultura respecte el pressupost de l’any 2012. Aquesta disminució, de 186,8 milions d’euros, afecta tots els capítols del pressupost del Departament.

UP ha esmentat la reducció de prop del 10% en personal, del 15% en despesa corrent i del 15% també en transferències corrents a organismes depenents del departament. A més a més, denuncien que s'ha reduït fins a un 80% el capítol d'inversions resals per a edificis, escoles, informàtica o regs.

Amb aquestes reduccions, Unió de Pagesos veu molt difícil que l'executiu compleixi els seus compromisos pel que fa a demandes com ara la incorporació de joves, inversions en explotacions, noves exigències en ús sostenible de plaguicides, increment de les indemnitzacions compensatòries en zones desafavorides i de muntanya, formació dels professionals agraris per compte propi i promoció dels productes catalans amb origen o qualitat certificades.

Unió de Pagesos creu que aquestes xifres contradiuen l'anunci fet pel Govern sobre un suposat manteniment de la despesa del 2013 i "amaga modificacions pressupostàries importants en el pressupost del departament d’Agricultura", ja que "mentre el decret de pròrroga dels pressupostos preveu el manteniment de les partides inicials del 2012, les remodelacions aplicades durant els exercicis 2012 i 2013 han portat al Departament a una disminució del 33,3%, només superat pel departament d’Empresa i Ocupació".

El sindicat considera que "ni els pressupostos del 2012 ni la seva pròrroga ni el projecte de pressupost del 2014 no disposen de partides per fer front de forma adequada i ajustada als compromisos unànimes del Parlament de Catalunya".

Per tot plegat, UP ha presentat un conjunt d’esmenes adreçades a pal•liar els efectes de la davallada d’aportacions per part del ministeri d’Agricultura al Pla Estatal d’Assegurances Agràries.

Mostrar formulari de contacte