Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Usuaris del Centre Sant Ot visiten l'Espai Ermengol

Usuaris del Centre Sant Ot visiten l'Espai Ermengol

Dins del pla d'Acompanyament Grupal, s'ha intercanviat coneixements sobre l'alimentació i s'ha explicat els productes més identificatius de la Seu i la comarca, com el formatge. El projecte de Càritas d'Urgell treballa per la integració de persones nouvingudes

Visita d'usuaris del Centre Sant Ot a l'Espai Ermengol
Visita d'usuaris del Centre Sant Ot a l'Espai Ermengol
24/05/2022 18:20

Un grup d'usuaris del Centre Sant Ot, gestionat per Càritas d'Urgell, han visitat l'Espai Ermengol per conèixer l'indret que acull el Museu de la Ciutat i l'Oficina de Turisme de la Seu d'Urgell. Els participants formen part del pla d'Acompanyament Grupal que el Centre Sant Ot desenvolupa per facilitar la integració de persones nouvingudes, tot ajudant-les en l'aprenentatge de la llengua catalana com "un aspecte bàsic per poder-se integrar, compartir experiències amb el veïnat, entendre els comunicats de l'escola o optar a una feina".

En aquests tallers lingüístics s'hi aprèn la llengua oral, el vocabulari i la gramàtica bàsica, però els participants també hi adquireixen les pautes culturals pròpies del país. En aquesta visita s'ha unit l'Acompanyament Grupal amb el projecte ‘El Museu és una escola’, que desenvolupa l’Espai Ermengol.

Durant tot el curs, la classe de català que organitza una voluntària ha treballat també la diversitat de l'alimentació entre les persones que formen part del grup d'aprenentatge. S'ha partit dels plats i menjars que feien quan estaven al seu país i com han modificat alguns hàbits alimentaris amb la seva arribada a la Seu, ja sigui per canvi d’ingredients o bé per la incorporació de nous menjars. El projecte dóna a conèixer i comprendre en part l’alimentació de la ciutadania de la Seu i vol així "permetre la cohesió tot generant patrimoni agroalimentari". En aquest intercanvi, alguns dels assistents han constatat que comparteixen molts ingredients i que hi ha aliments comuns, però també d’altres que són molt diferents.

Dins d'aquest intercanvi, l’Espai Ermengol ha ofert dues visites. La primera, el 4 de maig passat, va ser per conèixer la història i la natura de la Seu i de l'Alt Urgell. I la segona, per explicar l’exposició monogràfica sobre l'elaboració del formatge i sobre els formatges urgellencs, com element molt identitari de la comarca i del Pirineu i que precisament té a veure amb l'alimentació.

A aquesta activitat hi van assistir 20 participants de l’Espai Grapats, projecte de Càritas que pretén promocionar el sentiment de comunitat i la integració de persones provinents de diferents països. L'activitat es va completar amb una degustació  de formatges de la cooperativa Cadí (DOP Urgèlia i Neu del Cadí) i dels formatges artesans de Serrat Gros d’Ossera, Mas d’Eroles d’Adrall i Cal Majuba de la Seu d’Urgell. El mes vinent és previst realitzar l'última jornada d'aquest programa i el lliurament de diplomes.

Mostrar formulari de contacte