Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Xavier Antich reflexiona sobre la vellesa en l'obertura de la 19a Universitat d'Estiu de la UdL

Xavier Antich reflexiona sobre la vellesa en l'obertura de la 19a Universitat d'Estiu de la UdL

El filòsof urgellenc ha estat l'encarregat d'inaugurar els cursos L'acte va comptar amb la presència de l'alcalde de la Seu, Albert Batalla, i el professor d'Història de la Música de la UdL, Màrius Bernadó
Xavier Antich - Inauguració Universitat d'Estiu UdL
13/07/2011 12:36

Aquest dimarts al vespre s’ha inaugurat la Universitat d’Estiu de la UdL amb una xerrada a càrrec del filòsof urgellenc Xavier Antich a la sala de la Immaculada de la Seu d’Urgell. La lliçó inaugural, sota el títol “Sobre l’estil tardà i la música de la vellesa”, va comptar amb la presència de l’alcalde de la Seu d’Urgell, Albert Batalla, i el professor d’Història de la Música de la UdL, Màrius Bernadó.

Durant la conferència, el filòsof urgellenc va defensar la vellesa com una època "activa, creativa i original", tal com es considerava abans, i va qualificar l’actitud de la joventut actual de “papanatisme”, ja que associa els padrins amb la decadència, "quan no és així”.

Antich indica que el tram final de la vida també pot suposar plenitud, ruptura o anunci de nous mons. El professor d'Història de les Idees Estètiques a la Universitat de Girona va servir-se d'algunes peces de Beethoven, Schubert o Richard Strauss, de pintures de Rembrandt o de Van Gogh i fins i tot pel•lícules de cineastes com John Houston, per demostrar que alguns noms il.lustres creen les seves millors obres en l'etapa més tardana.

El filòsof urgellenc va agrair la invitació de la Universitat de Lleida per dur a terme la inauguració a la Seu d’Urgell, ciutat amb la qual encara hi està molt vinculat.

Durant l’acte inaugural es va lliurar el premi del Concurs de cartells de la Universitat d’Estiu d’enguany, que va recaure en la il.lustradora barcelonina, Anna Viñas Ozores.

Mostrar formulari de contacte