Els Bombers treballen en l'extinció d'un foc a Bassella
Setze dotacions, quatre de les quals corresponen a mitjans aeris, s'han mobilitat per contenir aquest nou incendi, ubicat a Altés. Continuen les tasques de vigilància a la zona, que es troba en el nivell 3 del Pla Alfa, i segueix l'extinció d'incendis en altres municipis, com Cabó o Coll de Nargó
Setze dotacions dels Bombers de la Generalitat treballen en un incendi de vegetació forestal a Altés, al terme municipal de Bassella, a l'Alt Urgell. El cos ha rebut l'avís a les 16.17 hores i hi ha enviat quatre mitjans aeris i 11 dotacions terrestres per intentar contenir aquest nou focus de foc a Catalunya.
Activats 3 #maer mitjans aeris i 11 dotacions terrestres #bomberscat per un incendi de vegetació forestal a Altés, al terme municipal de Bassella (avís 16.17h) pic.twitter.com/g1Vc0ZFAVI
— Bombers (@bomberscat) June 17, 2022
D'altra banda, els Bombers també tenen localitzat un focus de foc a Cabó i continuen treballant a Sallent, on s'hi ha traslladat aquest divendres un helicòpter bombarder. A la tarda s'hi han desplaçat mitjans terrestres, als quals ajuden voluntaris, que treballen manualment. El foc afecta sobretot el sotabosc.
📷 Imatge aèria #bomberscat del foc de llamp de Cabó pic.twitter.com/CtMQcc8f5F
— Bombers (@bomberscat) June 17, 2022
La Generalitat ha activat aquest dijous el Pla Alfa 3 per l'alt risc d'incendi forestal. A l'Alt Urgell estan afectats pel nivell màxim d'alerta els municipis de Bassella, Coll de Nargó i Peramola. Pel que fa al Pallars Jussà, s'extremen les precaucions per evitar focs a Abella de la Conca, Castell de Mur, Gavet de la Conca, Isona i Conca Dellà, Llimiana i Sant Esteve de la Sarga.