Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Compromís proposa que la Comissió de Transparència de l'Ajuntament parli del Sant Hospital

Compromís proposa que la Comissió de Transparència de l'Ajuntament parli del Sant Hospital

El grup municipal veu necessari "consensuar una posició comuna dels grups municipals" en la defensa del centre i dels recursos necessaris. Al darrer plenari ja es va aprovar una moció sobre el funcionament de la comissió

Sant Hospital de la Seu
Sant Hospital de la Seu
23/02/2017 12:50

El grup municipal de Compromís X La Seu  proposa que la comissió de transparència de l’Ajuntament urgellenc pugui "parlar i consensuar una posició conjunta entorn de l’Hospital de La Seu i dels serveis de salut que s’hi donen". La formació justifica la proposta per "la importància que té pel conjunt dels ciutadans i ciutadanes aquest serveis bàsic i també pel fet que l’Ajuntament en forma part".

Al darrer plenari municipal, a partir de la moció presentada per la CUP sobre “el funcionament de la Comissió de Transparència i Participació Ciutadana”, Compromís va proposar afegir-hi el punt d’acord de “clarificar els objectius i el funcionament de la Comissió de Transparència” per dotar-la de més contingut. Aquesta proposta va ser acceptada i la moció va quedar aprovada amb els vots de CXLS, ERC i la CUP i l'abstenció de l'equip de govern. Des del primer grup de l'oposició creuen que "hi ha temes que són transversals" i que "podrien ser tractats en el marc d’aquesta comissió", entre els quals hi inclouen "la situació actual de l’Hospital i el seu enfocament de cara a futur".

Sobre aquest punt, Compromís reconeix que es viu "situacions i moments molt complexos, on s’evidencien posicions molt diferents", però creu que cal "ser capaços d’arribar a consensos tot aprofitant precisament aquesta diversitat de plantejaments". Tot i matisar que "hi ha visions i plantejaments polítics diferents en l’enfocament de l’Hospital", des de Compromís defensen que el centre mèdic "és un servei públic, i en cap cas no pot ser considerat amb els paràmetres d’una empresa".

En el comunicat també es planteja la mesura amb l'objectiu que serveixi per "avaluar la proposta de la Generalitat", després que els patronats de la Fundació Sant Hospital de la Seu i l'Hospital del Pallars han acordat, per àmplia majoria, convocar conjuntament la plaça de gerent, amb el suport del Departament de Salut.

Compromís ha reiterat aquesta setmana que veuen el fet de compartir gerent com una "pèrdua de control sobre la seva tasca", alhora que mantenen les crítiques al "tancament d’una planta, pèrdua de personal sanitari, menys especialitats o manteniment insuficient, entre d’altres”. En canvi, des del Patronat de l'FSH defensen la nova figura perquè ajudarà a "enfortir i consolidar els serveis assistencials hospitalaris de les comarques de l’Alt Urgell, el Pallars Sobirà, el Pallars Jussà i l’Alta Ribagorça”. Alhora, sostenen que cada institució (FSH i GSS) mantindrà el caràcter jurídic propi i la plena autoritat a través dels seus òrgans de govern, i que en l'òrgan directiu hi són integrats el director assistencial, la directora d’infermeria, la directora econòmica i la responsable de qualitat. Les mateixes fonts recorden que els dos darrers anys l’Hospital de la Seu ha tancat "amb bons nivells de qualitat assistencial, i sense pèrdues".

Mostrar formulari de contacte