Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Desconvocada la vaga d'Agents Rurals prevista per aquesta setmana

Desconvocada la vaga d'Agents Rurals prevista per aquesta setmana

Interior ha acceptat algunes de les demandes principals dels sindicats, com ara millors complements per a festius i caps de setmana o afavorir les promocions internes i fer més convocatòries de noves places

Efectius dels Agents Rurals al congost de Mont-rebei (Foto: ACN/arxiu)
Efectius dels Agents Rurals al congost de Mont-rebei (Foto: ACN/arxiu)
26/05/2026 10:45

Els sindicats d'Agents Rurals han desconvocat la vaga que havien anunciat per aquesta setmana i que havia de començar avui dimarts. Segons han explicat en un comunicat, la direcció del cos ha acceptat algunes de les demandes dels representants dels treballadors, per la qual cosa han decidit obrir una nova negociació.

Els sindicats detallen que Interior ha donat llum verd a una proposta de complements retribuïts amb els mateixos imports que reben els Mossos d'Esquadra per a festius assenyalats, caps de setmana o assistència a citacions judicials. També s'ha acordat el Pla de Carrera Horitzontal per afavorir la progressió laboral de la plantilla, entre d'altres. Tot i això, l'agenda de trobades amb l'administració es manté i no es descarta tornar a convocar mobilitzacions si no se segueix avançant.

A banda de les principals reivindicacions, Interior també hauria acceptat d'altres mesures proposades pels sindicats, com la convocatòria anual de 120 places d'agents, la convocatòria imminent per a aquest estiu de 40 places de sotsinspector o la publicació anual de promocions internes. L'acord també preveu "alliberar" setze agents rurals diàriament, fins ara destinats a la gestió de la pesta porcina africana (PPA), per poder dur a terme d'altres tasques. La vaga s'havia previst per aquest dimarts, dimecres i dijous.

 

Mostrar formulari de contacte