El Tren Blanc fins a la Molina torna a estar en funcionament aquest cap de setmana
El secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, ha anunciat que finalment RENFE ja reprèn aquest cap de setmana mateix el servei del Tren Blanc, a la línia R3 entre l'Hospitalet de Llobregat. Aquest tren semidirecte, que uneix l'àrea de Barcelona amb les estacions de Vall de Núria i La Molina, va deixar de funcionar l'any passat per les restriccions de mobilitat, però ara els usuaris havien denunciat el fet que no es recuperés.
Així, el Tren Blanc tornarà a circular els dissabtes, diumenges i festius de la temporada de neu. Gavín ha reiterat -com ja va havia explicat aquest dijous el vicepresident Jordi Puigneró- que va ser RENFE qui va decidir no recuperar-lo "sense avisar i de manera unilateral". A més a més, després de ser requerit per recuperar-lo, inicialment l'empresa estatal va suggerir a la Generalitat que li digués "quins serveis volia que se suprimís" a canvi, després de reconèixer que ara mateix té "dèficit de maquinistes". Una resposta que havia indignat tant el Govern com els usuaris. Finalment, però, l'operador ferroviari ha rectificat i s'ha compromès a recuperar de manera immediata aquest tren comercial de l'època d'esquí.
El Tren Blanc funciona des del 2011 i circula a primera hora del matí. Surt pels volts de les 6 des de Barcelona i fa parada a Granollers-Canovelles, Vic, Ripoll, Ribes de Freser i la Molina. A la tarda fa el trajecte de tornada amb l'objectiu de facilitar i promoure l'accés en transport públic a les estacions d'esquí.
Isidre Gavín ha celebrat l'anunci, tot i que ha volgut subratllar que la manca de maquinistes "no era cap argument" per no tornar a oferir el Tren Blanc. A més a més, tot i aquesta rectificació, des del Departament de Territori segueixen defensant que "l'única solució" als molts problemes de la xarxa de Rodalies és el "traspàs absolut i complet" a la Generalitat de Rodalies.
El Govern demana també la recuperació de la línia Binèfar-Lleida
En aquest sentit, el secretari de Mobilitat ha recordat, en declaracions a l'ACN, que encara hi ha d'altres problemes sobre la taula, com ara la restitució del servei de la línia Binèfar-Lleida. Tot i que en aquest cas la Generalitat no hi té competències, perquè és un tram que connecta amb l'Aragó, Gavín recorda que és una línia necessària per a molts veïns de Lleida i també per a molta gent de la Franja, que prefereixen anar a Lleida per a determinats serveis en lloc d'haver de fer llargs desplaçaments a Saragossa o a Osca.
Pel secretari general, la supressió d'aquests serveis "entra en total contradicció amb les actuacions que s'estan duent a terme per a la potenciació dels serveis de transport públic i la mobilitat sostenible".