Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / L'Alt Urgell rep amb cautela l'anunci d'un estudi de millora de l'N-260 entre la Seu i Adrall

L'Alt Urgell rep amb cautela l'anunci d'un estudi de millora de l'N-260 entre la Seu i Adrall

El Consell Comarcal veu la proposta amb escepticisme si no va acompanyada d'un calendari d'execució concret i no s'hi aclareix quan es farà la reclamada rotonda de Montferrer
Tram de la carretera N-260 entre la Seu d'Urgell i Adrall (Mapa: MITMA)
13/10/2022 20:55

El Consell Comarcal de l'Alt Urgell i els municipis per on passa la carretera N-260 entre la Seu d'Urgell i Adrall han rebut amb "escepticisme" l'anunci d'un estudi informatiu per millorar aquest tram de l'Eix Pirinenc, que ha fet aquest dijous el Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana del Govern espanyol. Tenint en compte els precedents, amb diversos anuncis o informes que han quedat en punt mort al llarg dels darrers anys, les autoritats locals creuen que cal més concreció sobre quins treballs s'hi preveu dur a terme.

L'alcaldessa de Ribera d'Urgellet i vicepresidenta primera del Consell Comarcal, Josefina Lladós, ha manifestat que ha rebut la notícia "amb l'escepticisme habitual de quan s'anuncien informes o estudis sobre projectes futurs sense tindre un calendari previst d'execució dels treballs". En declaracions a RàdioSeu, Lladós ha subratllat que, en tot cas, "quan hagin fet aquest estudi estarà molt bé, però el que més ens interessa és amb quin calendari preveuen fer-ho". I en aquest cas concret, que implica tant el seu municipi com els de la Seu i Montferrer i Castellbò, es mostra sorpresa que en el comunicat no es faci cap referència a la millora més reivindicada en aquest tram des de fa dècades, que és la construcció d'una rotonda a la cruïlla de Montferrer. La batllessa recorda que "se n'ha parlat tant i tant i tant, i sempre es diu que hi ha pressupost per a un estudi i per a un altre estudi, però no sabem si està inclòs en aquest estudi o si va a part". Per tot plegat, conclou que des de la comarca aquests informes es reben amb "escepticisme pur i dur, perquè es parla molt però de fets se'n veuen pocs".

A nivell més local, i pel que fa al pas de l'N-260 per Ribera d'Urgellet, Josefina Lladós hi afegeix que en aquest municipi "la part més complicada és la que ve del port del Cantó i baixa fins a la Parròquia d'Hortó, on a dins aquest poble ja fa molt de temps que es reclama al ministeri que posi mesures una mica més contundents perquè els cotxes hi passin més a poc a poc". Per això, lamenta que aquest punt quedi fora de l'estudi.

Finalment, pel que fa a la possibilitat de construir una o algunes variants entre la Seu i Adrall, que l'Estat ha anunciat que estudiarà amb aquest informe, la vicepresidenta comarcal es pregunta "fins a quin punt serà viable que la variant passi per darrera l'Aeroport", ara que el camp de vol urgellenc ja ha incrementat notablement la seva activitat i torna a rebre vols comercials.

Millorar el tram actual o fer variants

En el comunicat publicat avui, el MITMA ha explicat que una de les opcions que estudia és "aprofitar el corredor actual -que és bàsicament, la recta de Montferrer- amb el condicionament de la infraestructura existent". Això hauria d'incloure teòricament la rotonda de Montferrer, reivindicada pels veïns des de fa dècades, tot i que el comunicat no hi fa referència en cap moment. Tot i això, assenyalen que també hi ha l'opció de "plantejar variants de traçat on calgui".

Sigui quina sigui la solució triada, el ministeri veu ara necessària una actuació en aquest tram per l'alt volum de trànsit que suporta actualment, amb una mitjana de 15.000 vehicles diaris i amb puntes de fins a 22.000 en alguns dies del mes d'agost.

Mostrar formulari de contacte